Root Beer and Ice Cream

Idag började jag kl 6.50 och jag skulle ge barnen frukost och göra alla morgonrutiner. Dagen började inte så bra då den minsta var rätt så jobbig, hon lyssnade inte på mig m.m. Men det blev bättre framåt förmiddagen. Btw såg i förra inlägget hur mycket stavfel jag hade gjort. Jag åt inte glass till frukost utan kokusnötmjölk med flingor. Kokusnötmjölken är mycket tjockare än havremjölk så den var helt okej.
Annars idag har vi varit hos tandläkaren med barnen, det var en upplevelse. Har bilder på hur det såg ut där, verkligen inte alls samma tråkiga vita väggar som i Sverige. Uatn där fanns det tv, tvspel och ett träd i mitten!
Imorgon ska jag fixa mitt körkort, jag hoppas bara att jag klarar testet men det tror jag att jag gör. 

Rebecca hade hört från Tina (hostmum) om en klassisk amerikansk sak man gör här, så idag skulle vi testa den. Man skulle hälla upp Root beer i ett glas (root beer är en läsk) och sen skulle man ha glass i. När man hällde i glassen bildades det massa skum. Min var inte så god eftersom jag hade kokusnötglass, men Rebecca sa att hon tyckte att hennes var god i varjefall. Av barnen var det bara Talia som vågade testa men hon tyckte inte heller om det. 
Klockan är snart 19 och det är 42 grader ute, Lovely! Jag försöker hitta ett gym jag kan gå på och så försöker jag att läsa lite körkortsteori men det går inte så bra... 
Hoppas det är bra med alla er där hemma! 

Puss och Kram. 

 
Såhär sin min gaderob ut nu! Får se hur den ser ut om ett år. haha.


Root Beer and Ice Cream!


Det blev mycket skum!


Hos tandläkaren, tv-spel hade dom bla.


Hos Tandläkaren, de hade ett träd i mitten av hela rummet! Inte riktigt förstårs, men ändå.


När man var färdig hos tandläkaren fick man en krona som man kunde stoppa in i en maskin och så fick man en leksak.




Kommentarer
Postat av: mamma

Lycka till med körkortet, det fixar du. Har precis satt mig vid datan på jobbet och här regnar det. Kul att läsa om vad du gör, den tandläkaren.....

Kramar och pussar

2010-06-30 @ 08:00:09
Postat av: Ann-sofi

Att få en leksak i stället för ett klistermärke det hade ungarna gillat. Häftig mottagning. Kram

2010-06-30 @ 18:00:58
Postat av: mormor o morfar

Alltid lika kul att läsa om hur du har det.

Kramar

2010-07-01 @ 20:03:13
Postat av: mormor o morfar

Alltid lika kul att läsa om hur du har det.

Kramar

2010-07-01 @ 20:05:35
Postat av: Emilie

Det där med root beer och glassen, är det någon som man gör här som i Arizona eller här som i USA i allmänhet? :) Lät roligt, tror du de gör så i New York? ;)

2010-07-02 @ 10:40:21
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0